środa, 30 października 2019

Abażur

 

Witajcie!
Coraz mocniej zagłębiam się w funkcje plotera ScanNCut i odkrywam coraz więcej jego zastosowań.   Wykorzystuję go nie tylko przy tworzeniu kartek, albumów, zaproszeń, ale też elementów wyposażenia wnętrz. 
Ostatnio, bardzo prostym sposobem, udało mi się przy jego pomocy wykonać abażur na lampę. 
Poniżej znajdziecie "przepis" na taki abażur :)


Pierwszym moim krokiem było zmierzenie, jakiej średnicy abażur muszę zrobić. 
Moja lampa ma specjalną podstawkę na klosz, 
więc wielkość papierowego abażuru dostosowałam do wielkości podstawki.
Wymierzoną długość podzieliłam na dwa, następnie przygotowałam dwa prostokątne kawałki papieru  o tych wymiarach, dodając po centymetrze na sklejenie. 
Na środku każdego kawałka papieru wycięłam ploterem wybrany wcześniej wzór. 
Kolejnym krokiem było podklejenie wewnętrznej części abażuru 
półprzezroczystym pergaminem. 
Można użyć również kalki technicznej lub... zwykłego, kuchennego papieru do pieczenia w białym kolorze. 
Podklejenie abażuru sprawi, że uzyskamy przytłumione, ciepłe światło.
Na koniec skleiłam ze sobą dwie części abażuru.

Efekt końcowy prezentuje się tak:





Najfajniejsze jest to, że taki abażur możemy zmienić na inny, 
kiedy tylko przyjdzie nam ochota :)



1 komentarz:

  1. Świetny patent! Piękny efekt przy sztucznym świetle - brawo za pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.