piątek, 17 lutego 2017

Kartka Shabby Chic krok po kroku

Mój dzisiejszy post na blogu PaperConcept to kurs na kartkę Shabby Chic, zapraszam! :)

Do zrobienia mojej kartki wykorzystałam papiery ozdobne Nettuno w delikatnych kolorach. Papier w kolorze Acquamarina stanowi bazę, papier Bianco Artico, po odpowiednim ozdobieniu, jest główną warstwą kartki.
Pracę zaczęłam od przygotowania bazy – arkusz papieru zbigowałam i przycięłam na gilotynie. Z białego papieru przygotowałam kwadrat minimalnie mniejszy niż baza.


Kolejnym krokiem było nadanie papierowi koloru. Wykorzystałam do tego tusze Distress.
Przy pomocy aplikatora, delikatnymi, kolistymi ruchami naniosłam tusz.
Wybrane przeze mnie kolory delikatnie się przenikają.

Wśród domowych zasobów znalazłam kawałek romantycznej koronki i postanowiłam ją wykorzystać. Przed jej przyklejeniem brzegi papieru delikatnie poszarpałam i powyginałam. Koronkę przykleiłam za pomocą mojej ulubionej taśmy dwustronnej Smart - taśma jest cieniutka i przezroczysta, dzięki czemu po przyklejeniu staje się zupełnie przezroczysta.
Tak przygotowaną kartkę przykleiłam za pomocą kostek 3D do bazy.



Przystępujemy do ozdabiania kartki.
Tekturową ozdobną rozetkę pomalowałam na biało farbą akrylową, aby była bardziej „shabby”.


Następnie przykleiłam ją do kartki, podobnie jak romantyczą rameczkę wykonaną z masy plastycznej Martha Stewart.

Kolejny krok to przyklejenie kwiatów (u mnie magnolie w odcieniach bieli i różu) oraz gałązek wyciętych wykrojnikiem i delikatnie muśniętych zielonym tuszem.

Następnie dodałam kolorowe sznureczki i maleńkie kwatuszki Sweetheart, które wypełniają puste przestrzenie. Przykleiłam również okolicznościowy napis.

Kopką nad „i” są półperełki oraz perełki w płynie, które wykorzystałam do wykończenia brzegów kartki.
Ostateczna wersja prezentuje się tak:





Mam nadzieję, że kursik na kartkę będzie dla Was przydatny :)

Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny na blogu!

1 komentarz:

  1. Cudna, Aniu! Też trenuję tuszowanie teł do kartki. Podziwiam, że taki delikatny efekt uzyskałaś. Mi zawsze wychodzi intensywnie ;-)
    Pozdrawiam,
    Joaśka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.