czwartek, 4 lipca 2019

Letni wianek


Chociaż od filcu zdecydowanie wolę papier, to nie mogłam odmówić sobie okazji do przetestowania plotera ScanNCut pod kątem wycinania właśnie w filcu. A lato to fantastyczna okazja do wykonania czegoś kolorowego, kwiatowego. W ten sposób powstał dekoracyjny wianuszek, który możemy powiesić na drzwiach, ścianie czy w oknie.

W bazie wzorów plotera znajdziemy wiele pięknych kwiatowych wzorów. Są to zarówno pojedyncze kwiatuszki, jak też i wzory w kształcie ślimaka, które po wycięciu możemy zwinąć w przestrzenny kwiat. Postanowiłam wykorzystać jedne i drugie.
Przygotowałam kilka kolorowych arkuszy filcu i przystąpiłam do pracy.


Wycinanie w filcu nie sprawiło ploterowi żadnych kłopotów. Po kilkunastu minutach miałam całkiem spory zapas filcowych kwiatów i listków.



Przygotowane wcześniej dwie drewniane obręcze różniące się wielkością, związałam szarym sznurkiem. Nadało to całemu wiankowi bardziej rustykalny charakter. Powstał ciekawy, podwójny wianek.
Wycięte kwiaty skleiłam klejem na gorąco. Jest to najszybsza i najmocniejsza opcja w przypadku filcu - należy tylko uważać, aby nie się poparzyć. Klej wypływający z pistoletu jest naprawdę gorący!
Pojedyncze kwiatuszki wycięłam w kilku różnych wielkościach. Gdy nakleiłam jeden na drugi (mniejszy na większy), dało to bardziej naturalny wygląd kwiatów. Kwiaty w kształcie ślimaków zwinęłam od zewnątrz do wewnątrz i na końcu również skleiłam klejem. Listki i gałązki również wycięłam w różnych wielkościach. Na końcu dokleiłam środki.


Następnie, bez przyklejania, ułożyłam kwiaty na obręczach. W ten sposób możemy sprawdzić różne ułożenia całej kompozycji i wybrać tę, która podoba nam się najbardziej.
Kolejnym krokiem jest przyklejenie naszej kompozycji - zaczynamy od elementów największych i uzupełniamy mniejszymi. Najpierw przykleiłam kwiaty, a potem listki.


Pozostało już tylko znaleźć na letni wianuszek odpowiednie miejsce.




Musze przyznać, że ploter ScanNCut SDX1200 sprawdził się również przy pracy z filcem i znacznie ją ułatwił. Wycinanie trwało bardzo krótko, a moja praca przy zwijaniu i klejeniu kwiatów to już tylko sama przyjemność! :)

Zapraszam na kolejne inspiracje z wykorzystaniem plotera ScanNCut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony komentarz.