czwartek, 3 grudnia 2015

Świąteczny albumik harmonijkowy




Witajcie!
Dziś mam dla Was kurs na album harmonijkowy.
Kurs przygotowałam specjalnie na blog sklepu PaperConcept.
Listę wykorzystanych produktów znajdziecie na sklepowym blogu.

Album harmonijkowy (zwany też leporello) możemy wykonać w dowolnym rozmiarze, dopasowanym do wielkości zdjęć, które chcemy umieścić we wnętrzu. Jeśli chcemy umieścić na każdej karcie albumu jedno zdjęcie, karta powinna być minimalnie większa niż zdjęcie. Jeśli mamy zdjęcia w małym formacie, możemy przygotować malutki, kieszonkowy albumik lub większy, w którym na jednej stronie umieścimy kilka zdjęć. Wszystko zalezy od Was. Ja przygotowałam dziś wersję mini.

DSC_9852a
Pierwszym krokiem jest odpowiednie przygotowanie kart albumu. Papier wizytówkowy (u mnie papier w formacie A4) przycinamy do do odpowiedniego rozmiaru (zgodnego z szerokością lub długością naszego zdjęcia - zależnie od tego czy chcemy stworzyc album w poziomie czy w pionie). Następnie przycięty papier bigujemy na tablicy do bigowania zgodnie z drugim rozmiarem zdjęcia, zakładając kilka milimetrów zapasu. Papier zaginamy w harmonijkę.


DSC_9858a
Ja swój albumik wykonałam z dwóch kartek papieru w formacie A4, które następnie skleiłam taśmą dwustronną. Jeśli chcecie, aby album pomieścił więcej zdjęć, musicie użyć większej ilości kartek. Można oczywiście skorzystać z papieru w formacie A3.


DSC_9863a

DSC_9866a

Miejsce sklejenia powinno znajdować się jak najbliżej zagięcia kartki, jest wtedy mniej widoczne.
DSC_9868a

Tym sposobem mamy już przygotowane wnętrze albumu.


DSC_9872a
Przystępujemy teraz do przygotwania okładek. Beermatę przycięłam do rozmiaru o kilka mm większego z każdej strony niż rozmiar jednej karty w albumie. Przyciętą beermatę okleiłam papierem do scrapbookingu.


DSC_9877a

DSC_9879a
Przygotowane w ten sposób okładki przykleiłam do skrajnych kart albumu.


DSC_9888a

DSC_9892a
Albumik prawie gotowy. Pozostało ozdobienie okładki.


Dekorację przygotowałam na dodatkowej karcie, którą następnie przykleiłam na okładkę albumu.

Dlaczego? Ponieważ między tymi dwiema warstwami zamontowałam wstążkę, którą posłuży do zawiązania albumu, a dodatkowo jest to wspaniały element dekoracyjny.

DSC_9895a

DSC_9900a
Gotowy albumik prezentuje się tak:


DSC_9918a

DSC_9922a

DSC_9927a

DSC_9931a
Prawda, że taki albumik to doskonały pomysł na prezent?


Mam nadzieję, że zachęciłam Was do stworzenia własnego albumu.





4 komentarze:

Dziękuję za pozostawiony komentarz.