środa, 22 kwietnia 2015

Album z harmonijkowym grzbietem krok po kroku


Dziś w ramach inspiracji na blogu sklepu PaperConcept przygotowałam kurs na album z harmonijkowym grzbietem. Jest to bardzo interesująca forma albumu i stanowi ciekawą alternatywę dla albumów bindowanych.

Kurs przygotowałam na przykładzie konkretnego albumu, dlatego wymiary, które podam w tym tutorialu dotyczą albumu o tej konkretnej wielkości, natomiast z łatwością można je dostosować do swoich potrzeb i wykonać album większy lub mniejszy.
Do wykonania albumu potrzebujemy:

– kawałek sztywnego papieru o wymiarach 13 x 18 cm (ja wykorzystałam papier wizytówkowy o gramaturze 246g, ale może być to również papier do scrapbookingu)
– 9 kawałków papieru do scrapbookingu przyciętych do rozmiaru 10 x 13 cm
– nożyk do bigowania, linijka lub ewentualnie tablica do bigowania
– taśma dwustronnie klejąca lub klej
– tasiemka lub wstążka
– ozdoby według uznania


Zaczynamy od zbigowania największego kawałka papieru (przy pomocy linijki i nożyka lub tablicy do bigowania) – linie robimy co 1,5 cm – w naszym przypadku kartka zostanie podzielona na 12 części. Zginamy ją w wachlarzyk.
Następnie w zagięciach za pomocą taśmy dwustronnej przyklejamy przygotowane wcześniej kartki albumu w poniższy sposób. Zamiast taśmy można użyć również kleju.

Po przyklejeniu całość powinna wyglądać tak:
Zostały nam dwa kawałki papieru, które będą naszymi okładkami, ale zanim je przykleimy robimy grzbiet albumu. Grzbiet w moim albumie ma niecałe 2 cm szerokości, boczne skrzydełka ok. 1,5 cm. Grzbiet nie może być zbyt wąski, ponieważ wtedy strony przyklejone na harmonijce będą nam wyskakiwać na zewnątrz. Taśmę dwustronną przyklejamy tylko na skrzydełkach bocznych.


Sklejamy całość.


Teraz przyklejamy nasze okładki – właściwie nie jest to konieczny krok, ale ja chciałam uzyskać dużą sztywność okładek, aby album trzymał formę i był trwały.

Pozostało nam ozdobienie okładek według własnego pomysłu. Moją okładkę zdobią dwa tagi, kwiaty, klamerka, tasiemki, wycinanki z dziurkacza. Zamontowałam również tasiemkę do związywania albumu.




Listę wykorzystanych do zrobienia albumu produktów znajdziecie na blogu PaperConcept.

3 komentarze:

  1. Świetny albumik. Dziekuję za ten kurs - bardzo mi się przyda w najbliższym czasie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny tutek, śliczny ten albumik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kurs i piękny album :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.