poniedziałek, 24 listopada 2014

Kurs na biurkowy kalendarz adwentowy


Jako dzisiejszą inspirację na blogu sklepiku "Na Strychu" 
przygotowałam kurs na biurkowy kalendarz adwentowy.

Potrzebujemy:

- kartkę papieru formatu A4 o grubości co najmniej 246 g (ja wykorzystałam biały papier wizytówkowy)

- ulubiony świąteczny papier do scrapbookingu
- ulubione wykrojniki, dziurkacze i dodatki bożonarodzeniowe
- klej magic, kosteczki dystansujące
- gilotyna do papieru
- przyda się też tablica do bigowania oraz bindownica, ale bez tych narzędzi, też można sobie poradzić 

Zaczynamy od odpowiedniego zgięcia papieru wizytówkowego. Możemy wykorzystać tablicę do bigowania lub za pomocą linijki i narzędzia kulkowego do embossingu zrobić rowki w papierze wg poniższego schematu (cyfry na kartce oznaczają centymetry):
Zaginamy kartkę, ostatnią część smarujemy klejem i sklejamy w następujący sposób:
Mamy gotową bazę kalendarza.

Zgięcie w podstawie pozwala nam złożyć kalendarz na płasko. Możemy go wtedy zapakować w eleganckie pudełko i podarować komuś bliskiemu, pisząc np. na każdej stronie coś miłego :)

Następnie przycinamy papier do scrapbookingu do odpowiedniej wielkości i oklejamy boki kalendarza.
Dodatkowo przygotowujemy 26 kawałków papieru o wymiarach 9×9 cm, które będą naszymi kartkami kalendarza.
Jedną z małych karteczek wykorzystujemy do ozdobienia prawej (lub lewej – w zależności od upodobań) połowy kalendarza. Dekorujemy ją w dowolny sposób, ja zrobiłam to tak:
Pozostałe 25 karteczek numerujemy od 1 do 24, wycinając cyfry wykrojnikami, drukując je lub pisząc ręcznie. Każdą z kartek kalendarza możemy również ozdobić, pamiętając o tym, by ozdoby były płaskie.
Ostatnią, 25. kartkę ozdabiamy motywem świątecznym, aby kalendarz cieszył nasze oko również w czasie świąt.
Gdy wszystkie kartki mamy już ponumerowane, musimy je „przypiąć” do kalendarza. Ja zrobiłam to używając bindownicy, ale możemy wykorzystać również zwykły dziurkacz i kółka do spinania albumów.
Nie musimy specjalnie odmierzać miejsca, w którym zrobimy dziurki, należy je zrobić jak najbardziej pośrodku pustej strony kalendarza. Tak samo dziurkujemy również kartki kalendarza.

Pozostało nam zbindowanie lub spięcie kalendarza kółkami. Kartki układamy  w taki sposób, aby na samym dole znalazła się kartka z motywem świątecznym, a potem kolejno kartki z numerami od 1 do 24.
Poczynając od 1 grudnia odliczamy dni pozostałe do świąt, przekręcając na koniec dnia kartkę kalendarza.
Mój gotowy kalendarz wygląda tak:

Kalendarz jest niewielkich rozmiarów, dzięki czemu możemy postawić go np. na swoim biurku w pracy i odliczać dni do… świątecznego urlopu. 
A to, jak ostatecznie będzie wyglądał nasz kalendarz zależy wyłącznie od nas i naszej wyobraźni.
Listę produktów, które użyłam do zrobienia kalendarza znajdziecie na stryszkowym blogu.

Jeśli wykorzystacie ten tutorial, podlinkujcie go, proszę i pochwalcie się efektami w komentarzu :)

4 komentarze:

  1. Prześliczny kalendarz i jak efektownie zrobiony!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik, ogromnie dziękuję :) Bardzo mi się przydał do wykonania kalendarza na biurko na przyszły rok :)
    Jeśli masz ochote obejrzeć, co mi wyszło, to zapraszam: http://mapowska.blogspot.be/2014/12/pozytywne-spojrzenie-w-nowy-rok.html
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego pięknego kalendarza adwentowego jeszcze nie widziałam. Musiałaś się przy nim napracować, ale efekt jest śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kursik super, dziękuję :)
    skorzystałam z niego przygotowując swój kalendarz na 2015r: http://m-miniart.blogspot.com/2015/01/kalendarz-2015-dt-craft-passion.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.